Lucrările la secțiunea de pe autostrada Focșani – Bacău au depășit cu aproape trei luni termenul stabilit, iar gradul de finanțare nu a trecut de 45%, conform celor mai recente date ale companiei naționale de administrare a infrastructurii rutiere. Cu toate acestea, constructorul român UMB își intensifică activitatea pe teren, lucru ce indică faptul că segmentul de aproape 35 km ar putea fi finalizat înainte de Sărbători, în ciuda deconturilor insuficiente ale autorităților, care au ajuns la doar 45% din valoarea contractului.
Termenul inițial pentru predarea acestei secțiuni, ce leagă orașele Focșani și Adjud, era 29 septembrie 2025. Imaginile recente de pe șantier arată o muncă intensă, chiar și pe timpul nopții, în special în zona nodului rutier de la Tișița.
Această porțiune de drum este esențială pentru conectivitatea regională. Va asigura o legătură directă între București și Adjud, transformând această zonă într-un nod rutier strategic și eliminând un sector periculos de pe DN2/E85.
Lucrări nocturne, în condiții dificile, sunt în desfășurare la Autostrada Moldovei. Consorțiul controlat de Dorinel Umbrărescu lucrează în trei schimburi pentru finalizarea „structurii de la Tișița”. Conform ultimelor imagini aeriene, bretelele de acces și pasajele sunt aproape finalizate, iar asfaltul stratului final a fost deja turnat. În paralel, se execută marcajele rutiere, montarea parapetelor antifonice și instalarea sistemelor de iluminat.
Nodul Tișița, punct critic pentru infrastructură, are o complexitate ridicată din cauza intersecțiilor majore. Acesta nu este doar o simplă ieșire de pe autostradă, ci un punct de conexiune pentru trafic greu, care trebuie să fie distribuit spre DN2L, spre orașele Tecuci și Panciu. Inginerii au fost nevoiți să proiecteze supratraversări peste magistrala feroviară de mare circulație și peste DN2/E85, pentru a face legătura sigură între drum și celelalte infrastructuri.
Deși stadiul fizic al lucrărilor atinge 85%, cifrele financiare indică doar 45% din întregul proiect finalizat, potrivit unor date recente. Diferența de 40 de procente arată că antreprenorul a realizat lucrări de sute de milioane de euro, pe care statul român încă nu le-a decontat. Valoarea totală a lotului depășește 470 de milioane de euro, iar lipsa lichidităților în conturi poate afecta fluxul de lucru, mai ales în condițiile în care autobaza aproape de finalizare trebuie să fie susținută financiar.
Proiectul face parte din Autostrada Moldovei și este finanțat din fonduri europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Deși munca continuă la turnarea asfaltului, iar șantierul avansează rapid, autoritățile trebuie să rezolve urgent problematica financiară pentru a evita întârzieri la celelalte loturi ale A7, prevăzute să fie gata în același an.
Consorțiul controlat de Dorinel Umbrărescu are în vedere finalizarea celor 35 km până la sfârșitul anului, urmând ca, astfel, să fie deschis traficului drumul de mare viteză între București și Adjud, pe o distanță de 244 km. În plus, alte două loturi de pe centura Bacăului, de câte 35 km și, respectiv, 21 km, se află în faza de finalizare, dar decontările pentru acestea sunt încă reduse, la 39% și 23%, cu termenul de finalizare stabilit pentru sfârșitul lui noiembrie 2025.
Sursa articol
