Un aspirant la poziția de conducere a AMEPIP pune sub semnul întrebării procedura de selecție în instanță, conform informațiilor pe care le deținem. El a înaintat contestația la Curtea de Apel, divizarea jurisdicțională și fiscală, solicitând eliberarea unei ordonanțe prezidențiale, în care cere:
În contestația sa, acesta afirmă: “Pe data de 05.11.2025 am înaintat dosarul de candidatură nr. 17/34049/05.11.2025 pentru postul de președinte/vicepreședinte al AMEPIP, în cadrul termenului stabilit printr-un proces gestionat de Secretariatul General al Guvernului, în conformitate cu OUG 109/2011 și HG 617/2023. În procesul anterior, care a avut loc în februarie 2025, comisia de selecție, împreună cu același consultant de recrutare independent, au confirmat îndeplinirea criteriului stabilit de art. 16 alin. (2) lit. b) din HG 617/ 2023 privind organizarea si funcționarea AMEPIP, referitor la experiența profesională și managerială prin Decizia comisiei nr. 71/27.02.2025.
Am depus o contestație înregistrată la SGG sub numărul 17/35102/13.11.2025, însoțită de note scrise (nr. 17/35270/14.11.2025). Comisia pentru soluționarea contestațiilor are ca termen finală de soluționare data de 18.11.2025.
Însă, Comisia de selecție a continuat în mod abuziv procedura, publicând pe 13.11.2025 lista finală a dosarelor de candidatură acceptate, trecând la etapa a doua prin programarea interviurilor individuale pe 18.11.2025, admitând 5 candidați, dintre care unul a înaintat dosarul după termenul-limită de 06.11.2025”.
AMEPIP va organiza interviurile pentru selecția președintelui și a vicepreședinților AMEPIP pe 20 noiembrie, la sediul Secretariatului General al Guvernului, București. Cunoștințele profesionale și abilitățile concurenților vor fi evaluate, scopul fiind definitivarea notelor și stabilirea rangurilor în lista candidaților, pe baza analizei competențelor.
Următoarele aspecte vor fi luate în considerare, fără a se limita la acestea:
Interviul propriu-zis se va realiza prin intermediul unor întrebări și/sau exerciții specifice postului, care vor analiza elementele descrise în grila de evaluare, respectiv competențele, așa cum sunt acestea definite în legislația despre Guvernanța Corporativă: Competențele = combinația de cunoștințe, aptitudini, experiență și comportament necesare pentru a onora cu succes rolul.
Atribuirea punctajului efectiv va fi realizată de fiecare membru al comisiei de selecție, comparând răspunsul fiecărui candidat cu descriptorii (indicatorii) care definesc fiecare criteriu/competență evaluată prin interviu, prin cele 5 (cinci) valori de la 1 la 5, valori ce reprezintă nivelul de dezvoltare al fiecărei competențe.
