Iată câteva variante de reformulare a titlului: * O companie de curierat veterana din România a primit o amendă uriașă pentru încălcarea regulamentului GDPR * Amendă pe bună măsură pentru una dintre cele mai vechi firme de curierat din țară pentru nerespectarea legislației privind protecția datelor * Sancțiune financiară semnificativă pentru o firmă de curierat cu o lungă tradiție în România, care nu și-a respectat obligațiile în ceea ce privește protecția datelor cu caracter personal * O companie de curierat cu o experiență de zeci de ani a fost sancționată pentru nerespectarea regulilor de protecție a datelor personale * O firmă de curierat din România, cu o istorie îndelungată, a fost amendată pentru încălcarea legislației privind protecția datelor personale.

Firma de curierat Fan Courier Express SRL, unul dintre cele mai mari operatori de curierat din România, a fost amendată cu 4.000 de euro pentru încălcarea Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR). Acesta a fost sancționat de către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) după ce o persoană a sesizat că nu a primit niciun răspuns la cererea de a-și exercita dreptul de acces și ștergere a datelor personale deținute de companie.

Conform declarațiilor ANSPDCP, investigația a arătat că Fan Courier nu a răspuns la solicitarea petentului și nu a oferit o copie a datelor personale cerute, încălcând astfel prevederile Regulamentului (UE) 2016/679. Ca urmare, compania a fost sancționată cu o amendă de 15.285 de lei (echivalentul a 3.000 de euro) pentru încălcarea art. 12 alin. (3) și (4), raportat la prevederile art. 15 alin. (1) și (3) și art. 17 din Regulamentul (UE) 2016/679, și cu o amendă de 5.095 de lei (echivalentul a 1.000 de euro) pentru încălcarea dispozițiilor art. 5 alin. (1) lit. a), c) și e) și art. 6 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2016/679.

În plus, ANSPDCP a constatat că Fan Courier a prelucrat date cu caracter personal cu încălcarea dispozițiilor art. 5 alin. (1) lit. a), c) și e), raportat la dispozițiile art. 6 alin. (1) din Regulamentul (UE) 679/2016, prin asocierea unei mențiuni denigratoare. Firma va trebui să transmită un răspuns complet la cererea petentului, inclusiv prin comunicarea copiei datelor sale personale, în mod securizat, să reanalizeze necesitatea prelucrării anumitor informații despre petent și să asigure conformitatea cu Regulamentul (UE) 679/2016 a operațiunilor de prelucrare a datelor personale.

Fan Courier a fost înființată în 1998 la București de trei antreprenori români și a înregistrat o cifră de afaceri de peste 1,39 miliarde de lei și un profit net de aproximativ 71 de milioane de lei în 2024, potrivit datelor financiare raportate. Compania are peste 3.872 de angajați și a consemnat o creștere de 13% a cifrei de afaceri față de anul precedent. Pentru a afla mai multe despre protecția datelor personale și Regulamentul GDPR, vă invităm să consultați ghidul nostru despre protecția datelor personale și să urmăriți știrile despre confidențialitate și securitate cibernetică.



Sursa articol

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *