Piața globală a bunurilor de lux reînnoite ar putea atinge valoarea de 360 de miliarde de dolari până în anul 2030, ceea ce reprezintă o creștere de trei ori mai rapidă decât cea a pieței articolelor noi, conform unui raport recent publicat de o firmă de consultanță.
Potrivit unui studiu realizat de firma de consultanță Boston Consulting Group și platforma globală dedicată modei de lux pre-loved, în prezent, cumpărăturile de produse second-hand pentru îmbrăcăminte și accesorii reprezintă deja 28% din garderobele respondenților, și se preconizează că acest procent va ajunge la 30% pentru haine și 40% pentru genți.
În acest context, moda și articolele de lux recondiționate câștigă rapid teren, iar estimările indică faptul că piața globală de revânzare va valoara 360 de miliarde de dolari până în 2030, înregistrând o creștere anuală de 10%.
Datele analizate indică faptul că accesibilitatea financiară rămâne principalul motiv pentru cumpărarea de produse de lux second-hand, aproape 80% dintre respondenți menționând acest aspect.
Specialiștii în cercetare susțin că motivele pentru achiziționarea de articole reînnoite variază și includ diversitatea și unicitatea produselor, cu circa 55% dintre cumpărători afirmând că sunt primordiale pentru preferința lor. De asemenea, aproape jumătate dintre respondenți găsesc plăcere în procesul de căutare și interacțiunea cu alți cumpărători sau vânzători, iar circa 40% consideră că sustenabilitatea este un motiv esențial pentru achiziționarea de bunuri second-hand.
Pentru vânzători, motivele principale sunt „detoxifierea garderobei” (66%) și dorința de a genera venituri suplimentare (41%), fie pentru a obține bani, fie pentru a finanța noi achiziții de produse de lux recondiționate, precum și pentru a putea cumpăra articole noi.
Raportul intitulat „Următorul capitol al revânzării: cum pot brandurile de modă și lux să câștige pe piața second-hand” se bazează pe rezultatele unui sondaj efectuat pe 7.800 de utilizatori ai platformei globale pentru bunuri de lux reînnoite.
