Liderul delegației AUR din Parlamentul European, Adrian Axinia, solicită Comisiei Europene să clarifice urgent statutul noii societăți Carpatica Feroviar, în contextul lichidării companiei CFR Marfă. Într-un comunicat al partidului extremist, el afirmă că există riscul unei noi sancțiuni din cauza posibilei încălcări a regulilor europene privind concurența.
„Mă tem că, din cauza manevrelor făcute de actualul guvern, avem toate șansele să fim penalizați din nou pentru nerespectarea normelor europene ale concurenței. Nu cumva, prin transferul de active și personal către Carpatica Feroviar, se continuă efectele unui ajutor de stat ilegal? România avea de recuperat sute de milioane de euro de la CFR Marfă, care a fost desființată. Transferurile de locomotive, vagoane și alte achiziții planificate pentru noua companie respectă ele principiile unui investitor privat prudent?”, s-a întrebat europarlamentarul român, care activează în Comisia pentru Transporturi a Parlamentului European.
De asemenea, Axinia cere Comisiei Europene să precizeze dacă există un risc de distorsionare a concurenței pe piața românească de transport feroviar de marfă, ca urmare a succesiunii între CFR Marfă și Carpatica Feroviar.
„Această trecere rapidă, cu preluări și transformări într-un interval scurt, poate fi explicată de necesitatea evitării unui blocaj în transportul de marfă pe calea ferată. Însă, având în vedere precedentul creat, ne jucăm cu banii statului și buzunarul contribuabililor. Este esențial să asigurăm o piață competitivă și echitabilă”, a conchis Adrian Axinia.
Comisia Europeană trebuie să îi răspundă în scris, în cel mult șase săptămâni de la primirea solicitării.
