Interviu video: Cătălin Drulă explică de ce se opune metroului către Aeroportul Otopeni, afirmând că Guvernul nu dispune de fonduri pentru acest proiect și că, dacă nu devin primar, transportul spre aeroport nu se va îmbunătăți în următorii opt ani; planurile sale includ extinderea metroului și integrarea cu serviciile STB.ea noastră”


Candidatul USR la Primăria Capitalei, Cătălin Drulă, afirmă că Guvernul nu dispune de fondurile necesare pentru a finaliza rapid extinderea metroului către Aeroportul Otopeni și că proiectul ar putea dura cel puțin opt ani în continuare. El consideră că magistrala M6, care trebuie construită în nordul orașului, nu reprezintă o prioritate, fiind mai importante extinderile liniilor M5 spre Eroilor–Universitate, M5 Iancului–Pantelimon și M4 Sud. Totuși, Drulă menționează că, dacă va fi ales primar, se va ocupa de finalizarea acestei linii, posibil chiar mai devreme decât în ritmul actual.

„Dacă nu câștig primăria, nu cred că veți putea circula până la aeroport în următorii opt ani. Dacă sunt ales, intenționăm să integrăm metroul cu sistemul de transport în comun STB. Vrem să implementăm o reformă a bugetului care ar aduce un miliard de euro suplimentar pentru oraș, bani pentru proiecte mari. Evident, voi termina de construit M6, proiect care este deja în lucru, astfel încât să fie funcțional mai rapid. În opinia mea, Guvernul nu are resurse suficiente pentru acest proiect; partea spre aeroport este în mare parte finanțată din fonduri publice, posibil cu un credit japonez, dar suma este insuficientă pentru valoarea reală a lucrării,” a explicat Drulă.

El adaugă că foarte puține capitale europene au metrou direct către aeroport, iar alternative mai eficiente pentru București, precum trenurile sau autobuzele cu benzi dedicate, ar putea fi mai potrivite.

Directorul general al companiei Metrorex a estimat recent că primelor trenuri pe magistrala M6 se vor putea pune în circulație abia în 2029, din cauza întârzierilor la semnarea contractelor. „Inițial, estimam finalizarea în 2027. Acum vorbim de 2028 sau începutul anului 2029. Întârzierea a fost cauzată de semnarea întârziată a contractelor. Pe măsură ce lucrările progresează, vom putea deschide anumite secțiuni mai devreme,” a spus Mariana Miclăuș, șefa companiei Metrorex.

În cadrul unui interviu, Drulă a explicat că nu a respins proiectul metroului către aeroport, ci a solicitat un studiu de fezabilitate rapid, realizat în câteva luni de experți ai Băncii Europene de Investiții. El a precizat: „Cel de sud, de la stația 1 Mai până la Băneasa, era fezabil și aveam deja această certitudine. În schimb, sectorul de Nord, fără fonduri speciale, va trebui plătit din bugetul local, fiind costisitor. Studiul arată o rentabilitate negativă pentru această secțiune, iar costurile ridicate și opțiunile de alternativă, precum trenurile și autobuzele pe bandă dedicată, fac ca investiția să fie dificil de justificat. În plus, dacă alegi să construiești metrou pentru aeroport, nu vei mai putea investi în alte linii importante, precum M5, M4 Sud sau M7. În general, metroul funcționează eficient doar dacă are un număr mare de pasageri, iar pentru zona Otopeni, densitatea locuirii este foarte scăzută, iar subvențiile pentru această linie anual se ridică la circa 100-150 milioane de euro,” a mai afirmat Drulă.



Sursa articol

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *