Candidatul din partea Partidului Național Liberal pentru Primăria Capitalei, Ciprian Ciucu, a declarat într-un interviu că soluția la problema traficului aglomerat din București constă într-un ansamblu de măsuri, care includ investiții în transportul public, crearea de parcări de tip Park & Ride, dezvoltarea de benzi exclusive și implementarea unor restricții punctuale pentru autovehicule, precum și descurajarea circulației mașinilor în centrul orașului. El a precizat că respinge soluțiile simpliste, precum impunerea de taxe de intrare fără studii preliminare, și afirmă că intenționează să schimbe comportamentul șoferilor, nu să blocheze orașul prin restricții arbitrare. Ciucu adaugă că deciziile legate de posibile taxe pentru traversarea centrului se bazează, de obicei, pe studii complexe.
Mai mult, el propune ca traficul din centru să fie redus, inclusiv prin transformarea unor zone precum Bulevardul Magheru într-un spațiu similar cu partea de nord a Ramblas din Barcelona, destinată pietonilor. Pentru reducerea traficului, Ciprian Ciucu menționează că deja există proiecte, precum infrastructura de circulație A0, care preia deja o parte din trafic, și se lucrează la creșterea capacității transportului public pe traseul nord-sud.
Referitor la restricțiile și taxele pentru traversarea orașului, candidatul afirmă că astfel de măsuri se decid, de obicei, pe baza studiilor și că orice declarație fără fundament științific în legătură cu aceste subiecte provine din necunoaștere. El susține că în zona centrală a orașului nu vor mai fi mașini pe trotuare, pentru că acest lucru ține de respectarea legii și de lesson-ul aplicat deja în Sectorul 6.
Cât despre interdicțiile de intrare sau taxele speciale pentru cei care vin din afara Municipiului București și Ilfov, Ciprian Ciucu afirmă că această temă este considerată ilegală, având în vedere legislația în vigoare și exemple din alte localități.
El propune, de asemenea, crearea unor zone „fără emisii” în anumite părți ale centrului, cu condiția ca acestea să rămână destinații accesibile și cu mașina, pentru a nu pierde complet mobilitatea, și să fie planificate proiecte care să redirecționeze traficul. În concluzie, pentru a limita numărul de mașini care intră zilnic în București, Ciprian Ciucu sugerează un set de măsuri mixte, care să combine stimulente pentru utilizarea transportului în comun cu restricții menite să descurajeze circulația rutieră excesivă. Astfel, se pot introduce parcări de tip Park & Ride în afara orașului, pentru ca persoanele să își lase mașina și apoi să folosească mijloace de transport în comun până în centru, timp de aproximativ 20-25 de minute.
