Trenurile moderne, menite să diminueze poluarea în rețeaua de metrou, rămânestinge depozitate în depou. Metrorex efectuează teste pentru a le aproba într-un timp cât mai scurt | Green Report


Cele 13 trenuri noi achiziționate de Metrorex de la Alstom, care ar putea reduce poluarea la metrou, nu pot fi folosite după mai bine de un an de la sosirea primei garnituri, din cauza lipsei unui program de testare eficient. Potrivit unor informații, aceste trenuri sunt încă în proces de verificare, ceea ce întârzie introducerea lor în circulație, chiar dacă proiectul a fost anunțat cu mult timp în urmă.

Reprezentanții Metrorex și ai Autorității Feroviare din România au confirmat că trenurile vor fi puse în funcțiune, cel mai devreme, la începutul anului viitor. Ei explică că este necesar să fie finalizate toate testele, iar acestea includ verificări în Franța, precum și în România, în zonele destinate circulației pe liniile din și spre Drumul Taberei.

Se estimează că primul tren va trebui să acumuleze peste 10.000 de ore de teste în subteran pentru a putea fi aprobat pentru utilizare. Cu toate acestea, lipsa unui program de testare continuă a dus la întârzierea acestei faze esențiale, afectând astfel obiectivul de a reduce poluarea generată de transportul subteran.

Operatorii au explicat că testele sunt realizate doar pe timpul nopții, pentru a nu perturba traficul zilnic aglomerat. Programul aglomerat al Metrorex face imposibilă testarea garniturilor în timpul zilei, iar procesul depinde de eforturile companiei de a accelera verificările.

Până în prezent, nu există o dată oficială pentru reluarea circulației trenurilor noi, ceea ce ridică semne de întrebare despre momentul în care bucureștenii vor putea beneficia de aceste garnituri moderne, eficiente pentru reducerea poluării.

Din cele 13 garnituri comandate de Metrorex, 12 au ajuns deja în România, însă prima garnitură, începută în mai, se află încă în faza de teste, conform surselor din industrie. Aceasta a fost testată în perioada anilor trecuți pe Magistrala 5, iar furnizorul Alstom a comunicat accelerarea procesului de verificare pentru autorizarea finală de către autorități.

Achiziția de trenuri noi din Brazilia urmărește îmbunătățirea sistemului de metrou din București și reducerea poluării, însă procesul de testare și autorizare continuă să întâmpine întârzieri importante.



Sursa articol

admin_stiri

Autor

Lasa un comentariu